Olen tunnetusti hitaasti lämpeävä persoona. Kaikelle uudelle pitää ensin sanoa tomera "EI" ennekuin pohdin asiaa toisenkin ja välillä kolmannenkin kerran... Asennepuolella on sama juttu. Tällä viikolla kaksi asiaa on varmaan ajateltu kolme kertaa...

Ensimmäinen on osallistuminen tähän:

Minähän en koskaan osallistu mihinkään. Mun mielestä kaikki kimppajutut on ihan tyhmiä. Vai onko? Olen kyllä huomannut tällaisen projektin... ja seurannut kommentteja ja ohjeiden putkahtelemisia... Puodissakin on käyny pari asiakasta, joilla on ollut omituinen toive: Lankaa, jossa on 400-600m/100g. Yleensä kysytään huivilankaa tai lankaa jollekin puikolle, mutta noin ammattimaisen tarkkaa kysymystä harvoin kuulee! Pikkuhiljaa urkin tietooni, että kaikki tekee tuota yllärihuivia. Ja kun kerran sormikkaista jäi Norosukkaa niin mikä ettei...ihan vaan siks että saadaan jämäkerä käytettyä (ei nyt puhuta siitä, että tarviin ainakin kokonaisen kerän ja ehkäpä vielä kolmannenkin...)

Joillekin tavoilleni olen uskollinen. Mallitilkku? Ai mää vai? Pitäiskö mun muka? En kyl viitti! Ja sit nuo ihanan perinteikkäät 4½:n kunnon vanhanaikaiset "rauta"puikot - NAM. Lanka soljuu niillä niin ihanan sutjakkaasti jotta! Käytän niitä niin kauan kun silmukat mahtuu puikolle. Vihje 3 on jo puolivälissä, joten uskon pysyväni kyydissä! Viimeinen niitti päätöksentekooni oli Lankakomeron Päivin teksti:

"mukaan voi tulla myöhemminkin tai sitten voitte ottaa ohjetiedostot omalle koneellenne niiden ilmestyttyä ja neuloa huivin vaikka vasta vuoden päästä. Jokainen voi siis neuloa ihan omaan tahtiinsa, mikään kilpailu tämä ei ole."

Aprikoin yhtenä iltana ääneen tätä neuletaantumaani ja Blogikuvaajan kommentti oli että "tuo ei ole enää taantuma - se on LAMA". Vai mitä mieltä olette tästä:

Tiskirätti tulossa. Anna mun kaikki kestää! Toi on juttu jota en käsitä ollenkaan. Kaikki neuloo TISKIRÄTTEJÄ? Eiks niillä parempaa tekemistä ole? Ja kuis muuten - pari kolme viikkoa ja mulla on ittelläni se tiskirätti puikoilla... Lanka omasta alepoistoalekorista eli 50/50 bambu/soija (loppus jo).

Taidan olla samaa mieltä et taantuma on tälle sairaudelleni liian kevyt ilmaisu...kyl tää lama on. Tiskirätti...ou nou...

Joka tapauksessa: Hyvää viikonloppua!