Lankakerä on sit vaan mainio juttu!

Sitä voi hypistellä, paijata, silitellä, katsella, käyttää unikaverina, kissan leikkikaluna ja siitä voi virkata ja neuloa vaiks mitä. Esimerkisi sukkia.

1252267335_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Sukkasadon ensimmäiset sukat on valmiit! Lanka Regia Hand dye Effect (70% villa, 25% polyamidi, 5% Akryyli). Menekki 59 g. Puikot 2,75 mm (mul on se uus Knit Pro setti ja oli hauskaa kokeilla välikoon puikkoa kun se oli mulle uutta, suositus tässä oli 2-3).

Tää lanka jäi yli R7:sta joten aloitin kärjestä kun en ollut ihan varma langan riittävyydestä. Tein kiilakantapään. Ei ol mun juttu. Ei kärjestä aloitus eikä kiilakantapää. Mä olen kyllä perinteisen vahvistetun kantapään kannattaja. En tee enää toiste. Paitsi sen kantapään. Mun on pakko, koska sekä Tuomi että Piiku ovat opettaneet kädestä pitäen miten se KUULUU tehdä. Piikulta sain vielä hyvän linkkivinkin ohjeeseen. Kun ovat nähneet niin paljon vaivaa niin mun on pakko kokeilla vielä kerran... Ehkäpä joihinkin lasten sukkiin joilla ei kävellä.

Omasta mielestäni tämä lanka passaa paremmin neulepuseroon tai huiviin, vaikka vyötteessä onkin sukankuvia...

Niksi-Pirkan sukkahousuvinkkien innoittamana keksin taas uuden käyttökohteen lankakerälle:

1252267169_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Lankakerä on mainio korvike puuttuvalle veneen pohjatulpalleSilmänisku