Nyt seuraa taas paljastus siitä, miten ne langat lankakauppaan päätyvät ja miksi mun puodissa on niin kummallinen sortimentti...

Mitä omituisemmalta kuulostaa langan materiaali, sen varmempaa on että mun on ihan pakko saada sitä tilata! Muistan kun bambu oli suht´koht´uusi juttu niin se oli hati pakko saada...sen jälkeen maitoa, soijaa, hamppua, banaania, maissia, helmeä, kapokkia ja ties vallan mitä! Toiset tulee jäädäkseen ja toiset päätyvät puodin ongelmajäteastiaan eiku löytölaariin ennenkuin mä edes kokeilen niitä! Joskus on sellainen olo että voisin perustaa kiinalaisen ravintolan lankoineniSilmänisku

 1272475964_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tällä kertaa himotus kohdistui Araucanian Ruca Multyyn, joka on 100% sokeriruokoa! 241m/100g vyyhti, 22s/10 cm, puikot 3,75. Väritkin on aika sokeriset.

Tampereen reissulle tarvittiin aivoton juoruiluneule ja kun Sukka-Marin poika oli mulle langan jo kerinyt niin tämä oli helppo ratkaisu. Piikun Laiskanbaktusta siitä ajattelin. Ohje on räveltämössä mut en mä sitä lukenut vaan luotin kuulopuheisiin (=Piiku kerran selitti ohjeen toinen käsi ovenkahvalla ja toinen jalka rappukäytävässä).

Kivaa neuloa, puikot oli juuri suositusten mukaiset eli 3,75 mm 30 senttiset Knit Pro Symphonie Wood suorat. Neulomisen lomassa sain kuulla ja nähdä upean matkakertomuksen Ameriikoista! Sain kulttuuria ja tietoa ja mahtavia maisemia ja nähtävyyksiä vaan pyrstölläni istuen ja kuunnellen ja neuloen. Kyllä mun kelpaa kun matkailu on näin helppoaSilmänisku Mä pääsin ulkomaille siirtymällä Salosta Kangasalle!

Olin suunnitellut tästä yhden vyyhdin kesähuivia ja olin ihan varma että kyläpaikassa olisi digivaaka, joka kertoo koska kavennukset pitää aloittaa. Emäntäni on sentään hirmuisen jämpti ihminen ja muutenkin huushollista löytyy jos jonkinmoiset keittiöhärvelit (niinkuin vissyvesiaparaatti, jota käytimmekin ahkerasti). Mut digitaalista keittiövaakaa ei ollut... Siispä lanka loppui kesken ja piti sitten sunnuntaina purkaa puoli huivia, että sain langan riittämään. Mullakin on se digivaaka vaikka olen just tällainen "vähän sinne päin" -ihminen!

1272476009_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Seuraavaks sitä lankaa sitten jäi! Onneksi muistin et Piikun Harlekiininorobaktuksessa oli hauskat hapsut ja Birgitta oli just sopivasti puodissa antamassa tupsuntekotukea niin sain kuin sainkin kaiken langan käytettyä! Eli menekki oli 98g (johonkin on 2 g hävinnyt matkalla...).

Käytän häikäilemättömästi hyväkseni puodissa poikkeavia. Lainasin vielä Sukka-Marin kaulaa huivin kuvaamiseen:

1272476027_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Eiks noi tupsut olekki hauskat?

Muutama vyyhti lankaa on muillekin (12,65 eur/vyyhti). Tykkäsin kyllä, mutta en usko tämän tulevan vakivarastoon ihan vaan siitä syystä, että tää tilattiin tammikuun viimeisena ja jo Pääsiäisen aikoihin sain... Tosin hyvää kannattaa odottaa ja tää on niin ihanan pehmeää, että vauvaneuleissakin toimisi varmaan kivasti. Harkitaan vielä...

Joskus mun puodin langat palautuu takaisin valmiina neuleina, kuten tämä Sonjan neuloma kiva huivi Malabrigon Sock - langasta. Sain sen lainaksi malliksi. Mä en kyllä käsitä miten joku vaikka kuinka monta bokseria omistava voi neuloa noin paljon! Kiitos.

1272476069_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Ja kiitti kaulalainasta kuvausassistentille:-) Tätäkin laatua on muutama vyyhti ja sit sitä Malabrigon Lacea. Nopeille...

Maanantaiaamu alkoi ihanasti! Monta Sytomyssyä virkannut ja minulle lenkkivirkkausta opettanut Tuula toi mulle ihanan mallin lenkkivirkkauksesta:

1272475987_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tästä tulee Anjalinin maskotti! Kävi se täällä Turussakin, mutta Tassu tykkäsi siitä vähän liikaa... Kiitos Tuula!

Sortimenttitarina jatkuu varmaan lähipäivinä...