Kantapäät vaan vilahti kun meikäläinen lähti lomalle eilen!

 

On varmaan ihan hassua sanoa, että lähdin viikon lomalleni haikein mielin ja melkein tippa linssissä. No joo – ainahan mulle tulee ikävä lankojani ja asiakkaita… Lankoja pakkasin mukaani taas Mammuttisäkillisen – vaikka kokemus on jo opettanut, että kovin vähän niitä viikon aikana tarvitaan. Kotimatkalla taivaskin repesi tyypilliseen Susun lomasäähän… Mökille päästyäni oli hieman kostea olo.

Vähän huono omatuntokin vaivasi. Mitä mä lomalla teen kun olen muutenkin koko kesän lorveksinut? Haikeus johtui myös siitä, että eilen oli myös Ida-Marian seitsenviikkoisen työssäoppimisjakson viimeinen päivä. Alkukesästä mua tosissaan jännitti, että mihin olen taas mennyt lupautumaan. Miten ihmeessä minä – joka olen hankalan luonteeni takia saanut kenkää kaikista ”oikeista” töistä – voin tulla toimeen jos puodissa on joku muu koko ajan? Miten Ida jaksaa mun kanssani? Onko Onko lankakaupassa työskentelystä oikeasti hyötyä opiskelun kannalta? Miten mä osaan olla tukena kun välillä tuntuu, etten itsekään osaa mitään? Ja kun kesä on yleensä hiljaista aikaa niin miten ihmeessä me saadaan aikamme kulumaan?

Nyt kun seitsemän viikkoa on kulunut niin mä ihmettelen miten tulen taas toimeen vaan itsekseni?

Ida on kesän aikana inventoinut koko varaston, somistanut näyteikkunan, palvellut asiakkaat, kohentanut puodin esillepanoa ja siinä sivussa harjoitellut käsityötekniikoita, joita ei ole koulussa käsitelty. Haarukkapitsiä, tunisialaista virkkausta, varrasvirrkausta, hardanger-kirjontaa, salomonin solmua… ja neulonut kivat kissasukat ja kirjoittanut niihin myös selkeän ohjeen. Viimeisellä viikollan hän perusti myös oman bloginsa Yks oikein, yks nurin, jossa sisustusartesaaniksi opiskeleva Tinttahäärä kertoo käsitöistään.

Idasta en tiedä, mutta minä koen oppineeni kesän aikana paljon. Kiitos!

 Kiitos myös näistä:

 

Illalla saunan jälkeen laitoin sukat jalkaani, istuin terassille ja katselin sielunmaisemaani…

 

Nää ei ole ihan ”ne” sukat, mutta yhtä kivat on Idan näyttötyösukat, joihin ohjeen saa siis lankojen ”kyytipoikana” puodista.

Luulisi, että laiskottelukesän aikana olisin saanut valmiiksi kaikki KesäYön Hullutukset. Mihin tää aika on mennyt? Hullutus 20/25 sentään tuli valmiiksi.


Perussukat jämälangoista (Regia Merinosukkaa kahta väriä ja jotain tuntematonta raitasukkalankaa). Puikot 2½, menekki 68g. 5 kerrosta per väri. Tämäkin oli opettavaista – seuraavat jämäraitasukat teen selkeästi erivärisistä langoista. Iltahämärissä oli tosi vaikeaa laskea kerroksia kun langat oli melkein samanväriset!

Sukat menee Lotan ja Annen organisoimaan Villasukkia Vanhuksille –keräykseen. Keräyksestä löydät lisätietoa Sekaisin Sukista – blogista. Myös Facebookissa on keräykselle perustettu oma ryhmä. Jos innostut mukaan keräykseen, niin sukkia voi tuoda myös Anjalinille Saloon, josta toimitan ne eteenpäin Lotalle.

 Minä sain eilen toisenkin lomanalkajaislahjan. Tassu toi näytille kesän suurimman myyräsaaliinsa:

 

Huomaatteko ilmeen - "katso nyt äiskä kun mä toin sulle lahjan!"

Nyt siis lomanviettoon, eli aamu-uinnille ja sitten kalpikoneen seuraan…