Aina joskus naurattaa tosi paljon ihmisten nuukuus. Ja välillä taas huomaan että mulla itselläni niitä hassuja systeemejä vast onkin! Arvatkaas mikä tämä on?

1243452182_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Nappilaatikko? Ei kun Susun sukkapuikko/virkkuukoukkuvarasto! Tänään keksitty.

Olen viime ja tän viikon nuohonnut puotiani "sillä silmällä" että mitä kamaa sinne on pesiytynyt vuosiakausiksi ja mitä pitäisi hävittää. Eilen järjestelin lankoja ja toin kotiin muutaman lankakorin huuhdeltavaksi... Pitäähän niistäkin joskus pölyt poistaa. Tassu tykkäsi koreista kovasti ja kun ne kerran olivat suihkuhuoneen lattialla niin iltapesullehan piti mennä:

1243452163_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tänään tuo toinen kori sai taytettä. Nappeja! Tuhansittain. Piripintaan asti. Ovat lojuneet kaupassani yli seitsemän vuotta ja nyt niitä myydään 5 senttiä kappale tai eurolla kourallinen. Tyhjensin kaikki nappiputket koriin sikin sokin ja olin lastaamassa nappiputkia roskikseen kun mieleeni tuli et voisko niitä putkia johonkin käyttää... Putki on just sopiva sukkapuikkosäilö! En sit laittamutkaan tyhjiä putkia roskiin vaan puodissa on laatikollinen tyhjiä nappiputkia ja kopan kyljessä lukee että "Ota tästä"... Ou nou... Kesäkuun lopussa lupaan laittaa ne roskikseen!

Lisää noloja tunnustuksia seuraa... Moni varmaan kuvittelee, että näin kauhea suupaltti ja näin itteänsä täynnä oleva isoegoinen ihminen on kuin kala vedessä missä vaan. Oikeasti mä olen aika arka ja varsinkin vieraaseen porukkaan meneminen on iso ponnistus, joka jännittää kamalasti. Olen jo pitkään suunnitellut Turkulaisten neuletapaamiseen menemistä mut aina on tullut pupu pöksyyn. Olen Ravelrystä saanut sellaisen käsityksen, että Turussa kokoonnutaan mm kuukauden viimeisenä keskiviikkona kesäisin Vaakahuoneella.

Töistä lähtiessäni keräsin kaikki puodin nurkissa lymyilevät rohkeusmuruset taskuihini ja päätin mennä katsomaan! Kampasin ennen lähtöä hiuksetkin ja laitoin ripsiväriä ja huulipunaa... Matkallakin teki mieli kääntyä Skannssin liittymästä kotiin mutta en päässyt vaihtamaan kaistaa kun iso linja-auto oli tiellä. Pakko oli urheasti jatkaa matkaa keskustaa kohti. Vartin yli kuus parkkeerasin autoni keskelle jotain motoristikokousta ja käpyttelin uteliaana Vaakahuoneen OHI varovaisesti sisälle pälyillen. Harmitti, ettei tullut aikaisemmin mieleen soitella Piikulle jo se vaikka tulis kaveriks ja voitais mennä sinne käsi kädessä toisiamme tukien. Uskatauduin myös sisään ja kiersin paikan pariin otteeseen... Ei yhtään puikkoa. Ei yhtään lankaa. Ei edes yhtään sen näköistä kassia missä voisi olla puikkoja ja lankaa sisällä!Nolona poistuin paikalta...Ihan hukkaan meni tämäkin mahahaava! Onneksi Tassu oli iloinen kun tulin kotiin ja yhteistuumin otettiin kuvia tulevan kesäalen langoista.

Myöhemmin selvisi, että turkulaiset olivat palanneet Kerttuun välttääkseen jazzia ja mölyä... Ehkäpä jatkossa kippailen vaan Salossa tutussa ja turvallisessa seurassa...

Kympin Uutisista plagioin loppukevennyksen! Tän päivän hauskin juttu oli kun Marin blogikuvaaja laittoi mun kännyyn soittoääneks Biolan-biisin! Soitelkaa kaikki mulle! Ei tuu ees laskua kun en vastaa. Mä vaan laulan ja tanssin: Täsmätuote...kanalan! Onkohan mulla hiukan omituinen musiikkimaku?