Tos viikonloppuna mä ajattelin et tää mun homma projektipäällikkönä on niin rankkaa et siitä saatu korvaus on kyl ihan liian pieni. Ku oikeen mietin ni mun kuono meni ihan kulmikkaaks… Varsinki ku Susu käy ittens kans noit jokavuotisii yyteit ni pisti vähän miettimään tätä omaa työtä…

 

Ajatelkaas ny miten kauhee homma taaski oli! Piti olla projektipäällikkönä Susul ja Karvisel ja ne molemmat piti erikseen vahtia. Kiirettä piti. Yleens mul on kyl ihan hyvä palvelu mut rajansa kaikel! Varsinki ku mökil tehtiin ihan nurinkurisia juttuja. No yks ihan hassu asia oli et ku yleens kaadetaan puita ni täl kerral Karvinen nosti yhden puun pystyyn! Eiks se ny olis ollu hyvä ku se vuodenvaihteen Hannu sen katoi? Oli siin meikäläisel ihmettelemist!

 

Susu olis tarjonnu sapuskaaki sen jälkeen ku se oli kantanu mökist melkeen kaiken ulos (ei se ainakaan sisusta). Mut ku mä menin mökin ovelle ni näin imurin! Vaiks se oli yrittäny naamoida sen laitteen maalaamal sen valkoiseks ku meil koton on vihree ni kyl mä tiesin et imuri se oli! Tiukka U-käännös ja lähdin pois. On se aika rankkaa ku pitää kaiken lisäks vielä itse hankkia ruokansa!

No sit mä ajattelin et voisin ottaa pienet torkut saunan lauteil. Mä ajattelin et kyl ne ehkä voi tulla toimeen tunnin omin nokkinens. Mut kuin kävi? Susu ryykäs sinne saunaan ja sil oli juuriharja ja kolme ämpärillist merivettä ja pullo kloritee. Arvatkaas kuka sai tassut alleen?

 

Katolt kyl näkee aika hyvin joka puolelle ja voi tsuumailla yhdel katseel mitä tontil tapahtuu. Ku kesä täst oikeen alkaa ni mun hommat vaan lisäntyy – pitää häätää kaikki Susun mustikoit vaanivat räksät ja sorsat ja kaikkee muuta.

Kaiken lisäks saunan jälkeen ne EI menny edes laskemaan verkkoi! Kello oli kyl aika paljon ja vähän pimeetäkin ja kattoivat viel netist et aamua satais. Mut asioil pitäis olla joku tärkeysjärjestys sentään! Eiks ahvenet oo tärkeempää ku joku pieni kesäsade? No kyl muaki vähän väsyttii:

Eikä aamul sit ees satanu! Höh. Mä olisin ihan mielelläni valvonut kalanperkausta...

Susu vähän aavistelee et mä olen menossa LAKKOON, mut Karvinen meinas ettei mitään palkankorotuksia tarvita ku mä teen töitä vaan viikonloppuisin. Karvisel ei kyl oo mitään käsitystä Blogikissan elämäst! Viikol mun täytyy olla kotona bongaamassa lintuja ja ohikulkevia koiria ja kettuja ja jäniksiä! Sit mun pitää huolehtia siit et äiskä siivoo kunnolla mun ruokapaikan:

Ja mun pitää aina tutkia kaikki uudet langat, mitä äiskä tuo kotiin. Siis se lankakauppakin teettää aika paljon sressia mulle. Kesäaikan on enempi noit puuvilloi onneks mut silkit ja villat työllistää talvisaikaan aika paljon. Ja kun äiskä tulee kotiin ni mä meen parvekeelle karjumaan naapureille päivän kuulumiset.

 Sit yks juttu mitä en oo aikasemmin ajatellu on toi matkustusajan palkka. Eiks siitäkin pitäis jotain maksaa ku joutuu koppaan ja autoon ja vielä veneeseenki? Mitähän kissojen työehtosopimukset siit sanoo? Katkarapuja kiukusta? Ainakin kotiin tullessa. Ku just pääsee siihen mökkielämän makuun ni eiks ne taas sullo mut koppaan ja veneeseen ja autoon! Kyllä mä pikkuhiljaa opin taas niiden eleet ja tiedän mennä piiloon kotiinlähdön aikaan…

Onneks sentään eilen mul oli kotona jääkaapissa odottamassa kunnollinen kala-ateria. Susuu ja Karvist täytyy viel kouluttaa mu Pappa ja Mummi on sentään Hyviä Ihmisiä, jotka pitää must huolta!

Kaikkien näiden pohdintojen jälkeen olen päätynyt palkkavaatimukseeni. Normipalkan lisäks kesäaikaan vaadin lisäpalkkaa tän verran viikos:

 

Tai muuten….

 P.S. Susu tunnustaa et nää kaikki kuvat on viime tai edelliseltä kesältä otettuja