Monena aamuna töihin tullessa olen naureskellut paikallisen halpahallin ovella parin korttelin jonoa. Myöhemmin lehti-ilmoituksesta sit huomaan, että siellähän jaetaan sadalle ensimmäiselle ilmainen kymmenen litran ämpäri! Samaisesta halpiksesta olen minäkin suu korvissa kerran tullut ulos ilmaisen muovisen lehtiharavan kanssa… Mähän asun kerrostalossa eikä mökillä sellaisella rimpulalla tee mitään! Mut ku sai ihan ilmaiseksi…

 

Joku sulovileenisyndrooma on mulle viime aikoina tarttunut pahanlaisesti:

 

 

Koukussa-kirjan osti äiti puhelinneuvottelun jälkeen Kirjakerhon kaupasta. Kaksi lukematonta Hirvisaarta oli jo löytynyt ja jos otti vielä yhden kirjan niin sai neljännen ilmaiseksi! Tuota kirjaa on muutama asiakas kysellyt ja olen sitä lehteillyt ja jättänyt hyllyyn mut kun halvalla sai… Mallit on aika teinejä mutta monet kaavakuvat tekniikoista on hyviä.

 

Hyvän olon neuleet tarttui mukaan tänään Suomalaisen alesta. Nimi ja kansi ovat houkuttelevia… Olin menossa ostamaan Kauneimmat kuvioneuleet –kirjaa mutta kun se kerran oli molemmista loppu niin pitihän mun JOKU neulekirja saada. Ja olihan tää alle puoleen hintaan…

 

Töistä tullessa tekeydyin jälleen urheilulliseksi. Lisäsin vaan pitkät kalsonkit, pipon ja kaulurin ja lähdettiin Villen ja Ollin kanssa Hirvensalon K-kauppaan… Koska mun oli PAKKO saada tuo kassi:

 

Kassin sai ilmaiseksi ostaessaan 5 tetraa Mjau-merkkistä kissanruokaa… Himoitsin sitä jo lauantaina, mutta piti ensin ostaa yksi paketti ja testata kelpaako se Tassulle. Eka paketti kelpasi mutta saas nähdä. Ainakin tuli mitattua että edestakainen matka lähikookauppaan on suunnilleen 3500 askelta. Odotan kovasti meren jäätymistä jotta pääsee oikaisemaan!

 

Sivuhuomautuksena pitää leuhkia, että olen viikon päivät käynyt ainakin pienellä lenkillä JOKA PÄIVÄ. Grammaakaan en ole laihtunut, mutta posket on nytkin terveen punaiset ja parasta kaikessa on että neulomisen ilo on tullut takaisin! Tammikuinen neuleblääh oli kauheaa.

 

Sulo Vileeni on varmaan käynyt myös mun puodissani. Viime perjantaina musta tuntui että Anjalinista on tullut halpahalli. Halpiskoreja ja –hyllyjä lojuu joka puolella. Pitäisiköhän munkin liittyä Lankahamstereihin ja olla ostamatta yhtään uutta lankaa puotiin kokonaiseen kuukauteen? Näiden poistolankojen päälle on vielä muut tarjoukset niin ettei perässä meinaa pysyä!

   

 

Koska puodin nettisivua ei päivitetä koskaan (=en osaa) niin kaksi kuukautta vuodessa sekin on ajan tasalla kun suosittu Maija/Janne –tarjous jatkuu helmikuussakin. Ja Teetee-myymälöiden tarjouksen löydät klikkaamalla oheista kuvaa (siinäkin on lisukkeena toinenkin lanka ihan omasta takaa..)

 

Ihan varmasti tuon kissakassin hankkiminen oli tarpeen. Viime viikolla just uutisoitiin siitä, miten pahoja ympäristölle muovikassit on. Kissakassi kauppakassina on ihan varmasti mahtava ympäristöteko. Eiks ookki?