Noit mun porukat eli Susu ja Karvis on välillä olleet tosi huolissaan kun meikäläinen ei ol mikään juoppo niin kuin ne. Ne ei ole nähneet mun juovan juuri koskaan. Ei vettä eikä kermaa eikä edes punaviiniä, joka jostain syystä on niiden mielestä erityisen hyvää. Siitä syystä mulle ei edes anneta niitä ihania herkullisia hampaissa rouskuvia kuivanapuja eikä just koskaan edes kissakarkkia! Hölmöjä ovat. Osaanhan minä juoda jos on jano (ja todistajat eli Mummi ja Pappa tietävät, että Vappunakin join sadevettä).

 1243968569_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Äiskä Susu on tosi pahalla päällä jos on liian kuuma eikä se yhtään ajattele miten kuuma mulla onkaan mustassa paksussa turkissani kun on hellettä niin kuin viime viikonloppuna! Jouduin vielä odottelemaan kopassa kun lastasivat veneeseen joitain typeriä laituri- ja poijujuttuja. Arvatkaapa läkähdyinkö! Pakko oli ottaa huikat vesiämpäristä, jossa oli raikasta kaivovettä! Se virkistikin kivasti ja jaksoin lähteä kierrokselle… Kyl ne huuteli perään, mut en mä viitsinyt mennä kun yöllä on paljon viileämpää ja hiirien rapistelu kuuluu paljon paremmin! Eikä porukoillakaan pitänyt olla valittamista – olihan niillä odottaessa silmissään näin kaunis kesäyö:

 1243968604_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Menin sit viimein kahdelta yöllä kotiin ja päästin porukat nukkumaan. Ei tullut kiitosta… Sunnuntaina oli vielä kuumempaa. Susu haravoi ja kävi välillä meressä viilentymässä. Mä en veteen mee joten vietin päiväni torkkuen varjoisissa paikoissa:

1243968582_img-d41d8cd98f00b204e9800998e 

Aika ankea viikonloppu – liian kuumaa eikä mulle tarjottu kuin yksi särki ja yksi ahven. Kohtuudella pitää todeta, että ahven oli ihan syötävän kokoinen…

 

Mut nyt porukoilla on laituri ja poiju paikoillaan! Enää venettä puuttuu ja sitten voidaan aloittaa ”oikea kesänvietto”!

 

P.S. On se Susu jotain kutonutkin mut se on vielä hyshys…