Hei!


Minä, joka neulon mopsien kanssa, koin aamulla todellisen ahaa-elämyksen, josta lupasin itse kertoa.
Olen KYHäillyt lopuista Katia Snow Ball-keristä rättejä ajatellen, että jos niillä joskus jotain pyyhkäisisi. No jo vain! Eilen illalla paistoin kalapalan enkä tullut pesseeksi (lue:viitsinyt pestä) hellaa enkä liesituulettimen pleksiä. Aamulla päätin kokeilla riepuani ja kostutin se, pyyhkäisin em. pinnat kuvitellen tekeväni turhaa työtä ja olin jo varannut viereen erilaisia teknokemian ihmeaineita. Istu ja pala, puhdasta tuli kertapyyhkäisyllä, pleksikin pelkällä kostealla pallorievulla, tosin viimeistelin talouspaperilla kuivaksi enkä valehtele, jos sanon - ja sanonkin- ettei se ole aikoihin ollut niin kirkas!
1276326790_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Sitten kylpyhuoneen kimppuun; peilistä lähti hampitahnaroiskeet, joita tosin ei ollut häiriöksi asti, mutta jotain kuitenkin. Kuivaus talouspaperilla ja peili kiilsi kirkkaana. Kohti vaativampaa kohdetta, meikkipeilejäni. Käytän kolmea eri peiliä loihtiessani erilaisia pinnotteita saamaan ilmettä silmään ja kasvoille. 5 kertaa suurentavalla näen levittää meikkivoiteen ja poskipunan, 7 kertaa suurentavalla näen piirrellä ja värittää luomeni ja ripseni ja huulipunan näen levittää 2 kertaa suurentavalla peilillä. Nämä peilit yleensä hyvin reunoistaan peukalonjälkisiä ja klähmäisiä. Normipuhdistus: suihkutan lasinpesunestettä tai astianpesuainetta ja hinkkaan talouspaperilla ja viimeistelen säämiskälläkin joskus. Nyt en ollut uskoa silmiäni, kun pyyhin kostealla palleroisella ja viimeistelin talouspaperilla pinnan kuivaksi. Kuinka runsaasti säästinkään pesuaineita, käsiäni ja ennenkaikkea vettä tämän keksinnön myötä!
1276326806_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Jos jollakulla vielä on jotain niin vanhanaikaista kuin minulla, eli näppäimistö , niin hän tietää, kuinka paljon pölyä ko. värkki kerää. Palleroisella lähtee näppäinten välit karvattomiksi ja pölyttömiksi ja niin edelleen ja niin edelleen.

Minä, joka olen inhonnut pallolankaa ja väkisin tein siitä joululahjan ystävälleni, olen nyt täysin lumipallofriikki ja aion vastedes pitää ympäristöni siistinä juuri tästä langasta nopeasti neulotuilla räteillä.
Susulla on runsas valikoima pallerolankoja eikä hän eikä valmistaja maksa minulle mainostamisesta yhtikäs mitään, mutta loput KYHini saattavat hyvinkin olla lumipallokluutteja. Siivoiluintoa kaikille!

 

Moi! Minä Susu jatkan tästä…

 

Eipä voi muuta sanoa, kuin että äkkiäks sitä mielensä muuttaa… Pompularievut olivat siis KYH-aloitukset 7 ja 8. Kuten kuvista näkyy niin riepu sopii kaikkeen kiillotukseen. Olenhan minäkin puunannut pompularievulla tassunruokatähmää parketista jo pitkään, mutta kukaan ei ole uskonut tämän mainion luutun tehoa – mulle on vaan naureskeltu…

 

Koska Mopsineuloja koki pompulaherätuksen vasta perjantaina, niin välipäivinä on aloiteltu muita kässyjä:

 1276326753_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Keskiviikkona SWTC:n Bamboosta (mustaa vaiks kuva näyttää joltain muulta) ja Hjertegarnin Blend Bamboosta (petrooli) - tulossa nuttua.

1276326771_img-d41d8cd98f00b204e9800998e 

Torstaina jostain mun ongelmajäteastiasta muinoin mukaan tarttuneesta Soonista (ruskea) ja tämänhetkisestä löytölaarista löytyneestä lohenpunaisesta Korallista syntyy kovaa vauhtia hihatinta ystävälle Espanjaan.

 

Perjantaina Neuloo Mopsien Kanssa totesi, että kohtuullisen kokoiset puikot käyvät vähiin ja alkoi penkomaan lankavarastojaan sillä silmällä, jotta josko kasin puikoille olisi jotain sopivaa ja löytyihän sitäkin. Langan väri kertoo, ettei hän itse kuuna kullan valkeana olisi moista piuhaa ostanut… Jäljet johtavat varmuudella Häneen, joka Ikävöi Mopseja Aixissa.

 1276326845_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Baktusta pukkaa. Aloituksen yhteydessa minä ja Sukka-Mari saatiin oppitunti siitä, miten tuollainen nätti reuna saadaan aikaan ainaoikein neuleessa. Kiitos opetuksesta!

1276326826_img-d41d8cd98f00b204e9800998e 

Täällä saaressa vilahti äsken aurinko! Mä ryykään nyt laiturille julkikyhäilemään omaa eilistä aloitustani. Puidenkannon, vedenlämmityksen, saunan ja grillauksen jälkeen jaksoin vielä kasata Knit Prot mut sit tuli unetus. Tänään pitää aloittaa kaksi. Mulla on mukana kourallinen pompulaa kans…