Iskän nimppari oli keskiviikkona. Olin kuullu et edellisiä ohuita sukkia oli jo parikin kertaa jouduttu parsimaan joten ajattelin et uudet ei varmaan haittais…


Lanka: Regia (noita väitetään markkinoiden parhaiksi sukkalangoiksi), puikot 2½ Knit Pron Symphonie Wood 15 cm sukkikset, menekki 80 g. Koko n. 42, vareen pituus yli 20 cm, 16s puikolla, perussukka vahvistetulla kantapäällä.


Viime tippaan jäi aloitus mutta eihän tullu edes kiire – nimpparipäivänä vartin yli kolme olin jo päättelemässä lankoja vaiks kaffelle lähdin vasta töiden jälkeen viideltä! No kahvia en juonu mut Förinrannan kokeellisen keittiön maukasta ruokaa sain ja mausteista makaronilaatikkoa vielä evääksikin! NAM,

Mun mielestä paras kiitos lahjaneuleesta on se, et sitä käytetään. Isä olis laittanut uudet sukat heti jalkaansa mut äiti kielsi! Piti kuulemma käydä suihkussa ensin… Haloo – tää lanka on ihan konepestävää ja sukat tarkoitettu käyttöön!

Pitää tässä mainita toinenkin ihan oikea SAAVUTUS: Äiti on neulonut Fifin:

Sorry surkea kuva… niillä on tosi huono valaistus.

Lankana oli Rowanin Kidsilk Haze ja malli Ullaneuleen Fifi. Tämän huivin neulominen on ollut saavutus äidin lisäksi minulle. Kun joskus oikein tuskastuin äidin kyselypuheluun niin tokaisin et LUE SITÄ OHJETTA! No seuraavana päivänä äidillä oli taas kuvio sekaisin. Kysyin et missä vaiheessa ollaan..No kun luin sitä ohjetta niinku sä käskit mutku siin oli alus et seittemän silmukkaa oikein niin en tehnyt niin ku ei se niin voi olla! Ja kuvio oli väärin… Seuraavaks mä tietenkin sanoin et LUE sitä OHJETTA ja TEE niinku siin sanotaan! Ja taas oli kuvio pielessä… Seuraavaks mä varmaan sanoin et ÄLÄ LUE oHJETTA VAAN TEE NIINKU MÄ SANON!

Monta monituista hauskaa, vatsahaavaa kasvattavaa ja hermoja (molemmin puolin) raastavaa hetkeä on äidin Fifiin menny. Luulen et isäkin on oman osansa saanut. Minä olen osallistunut konsultoinnin lisäksi purkamalla aina kerroksen silloin ja tällöin.

Joskus mä aina ihmettelen ku joku tulee lankakauppaan ja alkaa jo ovella voivottelemaan et  tää on kamala paikka ja tänne ei sais tulla… Mut eilen koin saman tunteen itse…Kirjakaupan alessa!

Valmentauduin. Luin tarjouslehden.  Suunnittelin. Kävin aamulla katsomassa tilanteen enkä ostanut mitään. Harkitsin päivän (onneks, sillä muuten mulla olis 2 Cookie A:ta). Ennen Kippailua (Katan kanssa kahdestaan) oli muutama minuutti aikaa… Jos kanta-asiakas osti viidellä kympillä niin sai kympin alennuksen! Kuka vois vastustaa? Löysin kässäkirjoja melkein neljällä kympillä:

Ja sain ilmaiseks kympillä dekkarin, josta toivon olevan iloa jälkipolville (kummityttö tykkää niist kans). Siis pelkkää säästöä! Kaiken lisäksi pitkän päivän jälkeen Tassukaan ei ollut vihainen kun sai tuliasikksi parhaat palat eli paperikassin (nykyään paperisilpun),

Meidän Tassu ei ol mikään läski vaikka joskus saattaa siltä näyttää…

Viikonloppuja!