Sunnuntain pitäis olla Kissanpäivä. Sillo pitäis mun kanssa leikkiä ja mun turkki pitäis harjata ja mun kans pitäis lähteä ulkoilemaan. Ja mulle pitäis antaa kaikkia herkkuja. Niinku ahvenfilettä. Tai vaiks katkarapuja.

Eilinen kyl alkoi ihan lupaavasti. Näin aamulla cityketun palailevan jäätä pitkin yöjuoksuiltaan:

Ja äiskä pesi mun hiekkalaatikkoni. Oli jo aikakin.

Mut sit äiskä alkoi pelottelemaan mua imurilla! Onneks se ei kestäny kauan ja se lattian moppaus on ihan jännittävää puuhaa. Moppia on kiva vakoilla ja sen kimppuun on hyvä hyökkäillä. Ja kyl kait se muutenkin oli ihan aiheellista moppailla ku mulla oli toi massu vähän löysällä viime viikolla...

Sit mä jo ajattelin et ny pääsee ulos. Olisin voinu lähteä kettujahtiin. Kattia kanssa! Arvatkaapa minne Susu ja Karvinen meni? Kissanäyttelyyn! Ou nou. Siis hei haloo? Niil on kotona maailmankaikkeuden komein kissa ja ne menee kattomaan muita kissoja! Onks järkee?

Toisaalta - JOS mä kävisin näyttelyissä niin eihän kellään muulla olis mitään mahkuja ku mä voittaisin kaikki! Saisin kaikki sertit ja pokaalit ja kunniamaininnat ja omituset kirjainyhdistelmät ja olisin rotuni komein edustaja kaikin puolin. Mut hei - kuka haluu olla herkkusieni? En mä ainakaan... Mut kattokaa vaikka miten  komeet viikset:

Määrätietoinen askel:

Hieno häntä ja upea profiili:

Upea kiiltävä turkki parhaassa mahdollisessa värissä:

Susu ei vaan oikeen osaa tota hommaa - mun hieno häntä ei näy yhtään!

Kuvassa näkyvä "arvostelutuomari" totesi myös et mulla on hyvät hampaat, terävät kynnet ja äänestä päätellen vahvat keuhkot ja tempperamenttia riittävästi...

Ne viipy ja viipy. Olivat käyneet mummin ja pappan luona ja vielä Kakskerrassakin. Jäätilanne piti kuulemma käydä tarkistamassa. Se onkin ihan hyvä kun kolmen viikon kuluttua on jo Pääsiäinen:

Illal ne tuli kotiin ja haisi ihan vieraalta kissalta! Ettäs kehtasivat. Olivat kuulemma saaneet silittää Tinjamiin Huldaa. No se on sentäs söpö pikkuinen tyttö mut kuitenkin.

No mä annoin anteeks niille ku sain hyvät tuliaiset:

Mut sit käännettiin taas puukkoa haavassa kun kuulin tarkoilla korvillani ku Susu puhui puhelimessa. Tottijärvellä asusteleva juhannuskaverini Pate oli saanut sunnuntain kunniaksi ahvenfilettä! Murr...

No ehkäpä mä jo huomenna vähän kehrään. Mut tänään vielä mökötän! Ja ens yönä luen sanomalehteä alkaen kello 4.18. Siitäs saat. Kosto on suloinen

t. Tassu