Koko päivän olen hyräillyt ”Nyt kun kesä ohi on…”

 

Viimeinen vapaa kesälauantai oli eilen ja se vietettiin näissä merkeissä:

 1283100020_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kalpisulkeisten jälkeen lähdin toiveikkaana metsään. Onhan viimeisten parin viikon aikana satanut jo saaressakin. Huonolta näytti… Käveltyäni vähän matkaa kuulin takaani kilinää ja Tassu singahti jostain seikkailuistaan mulle kaveriksi.

 1283099797_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Luulen, että meillä molemmilla oli yhtä hauskaa sienimetsässä. Tosin taas tuli mieleen, että Tassu taitaakin olla norjalainen metsäkoira – niin iloisesti se juoksenteli ympärilläni ja ”auttoi” sienien etsimisessä. Taidettiin olla aika kaukana sen omasta reviiristä ja Tassu pysytteli koko ajan näkömatkan päässä. Löydettiinhän me muutama mukavan kokoinen kantsu:

 1283099941_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Nämä nautiskeltiin keväällä saatujen kuhafileiden kanssa. Ja apulainen sai oman osansa kaloista totta kai. Oikea juhlapäivällinen koko porukalla!

 

Saunan jälkeen sytytettiin myrskylyhtyjä ja ulkotulia pimenevään iltaan… Vaikka kesäkausi on ohi, niin mökkikausi jatkuu vielä parisen kuukautta. Viikonloput on vaan vähän lyhyempiä. Oikeastaan olen jo vähän kaivannutkin paluuta tavalliseen arkeen.

 

Sukkasadon kutsutkin ovat tulleet perille. Minä alan korjaamaan satoa Perunalaariin ja Äiti Heinälatoon. Oma tavoitteeni on pari/viikko ja vähintään joka toinen pari menee TYKSin Sukkiskampanjaan. Olen selvästikin säästellyt puikkojani Sukkasatoa varten viime päivät, koska montaakaan silmukkaa en ole neulonut.

 

Olen saanut ihanan tunnustuksen Intsulta ja Edinalta :

 1270482178_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

(edit: Ja Taikahiireltä jo huhtikuussa)

Kiitokset teille! Mieltä lämmittää suloisesti. 

Olen viime päivien aikana monta kertaa hämmästellyt miten moni täällä käykään tarinointiani lukemassa ja miten tarkkaan tätä blogia luetaan. Loppuviikosta moni kävi jo puodissa kysymässä lisää Sukkiskampanjasta ja lupasi lähteä mukaan neulomaan sukkia TYKSin syöpaosastolle.

 

Tunnustuksen saaneen kuuluu kertoa 7 asiaa itsestään ja se pitää jakaa seitsemälle blogille. Minä kun olen tunnetusti kauhea lörpöttelijä, niin varmaan olen tännekin vuodattanut kaiken itsestäni. Koitan keksiä jotain uutta vielä…

 

  1. Viihdyn hyvin itsekseni. Vaikka olen sosiaalinen, niin välillä kaipaan oleskelua ihan vaan itseni kanssa. En muista koskaan tunteneeni oloani yksinäiseksi.
  2. Yksin ollessanikin (ja varsinkin silloin) puhun koko ajan ääneen. Se on varmaan tapa selvitellä ajatuksiani. Kissa on siitä kätevä lemmikki, että voin teeskennellä puhuvani sille…ettei ihan hulluna pidetä!
  3. Olen aamuihminen. Herään mielelläni aikaisin. Kaikki tärkeät asiat pitää hoitaa aamulla. Puolen päivän jälkeen en saa mitään aikaiseksi. Esim. kaikki kenkut kotityöt (imurointi,  tiskikoneen tyhjennys tai parvekelasien pesu) on pakko hoitaa ennen töihin lähtöä jos vaan mahdollista. Siitä huolimatta en voi sietää sitä, että joku puhuu mulle ennen kuin olen saanut kolme kupillista kahvia…
  4. Yksi syy siihen, että mulla on Lankakauppa on se, että hankalan luonteeni vuoksi saan kaikista oikeista työpaikoista kenkää…
  5. Kun olen oikein iloinen niin mun on pakko päästä puhaltelemaan saippuakuplia. Ne on NIIN kauniita!
  6. Viime viikolla selvisi taas yksi syy armottomaan mökkihöperyyteenikin: Kaupat mökkitontista on tehty samana päivänä kun minä synnyin!
  7. Tämä blogi syntyi Jossun yllytyksestä, mutta tosiasiassa mä aloitin sen kiukuspäissäni, koska halusin näyttää Karviselle että MINÄHÄN OSAAN!

 

Tunnustuksen jaan edelleen seuraaville blogeille: Neulefriikki, Fifin fiinit fiilikset, Mammutin Puikot, Mielikuvitusmatkoja maailmaan ja sen yli..., Suklaata ja silmukoitaJossun Puuhailut ja Kristiinan Silmukat.

 

Mukavaa loppukuuta ja alkavaa satokautta kaikille!