Tänne Lounais-Suomeen on viimeinkin saatu lunta! Siitä voidaan olla montaa mieltä, mutta minä ainakin tykkään. Inhoan märkää mustaa asfalttia ja pimeyttä ja lumi tuo valoa hitaasti piteneviin päiviin.

Mammutin Hullu Huivivuosi päättyi jo, mutta minä jatkan samalla vauhdilla. Jäihän oma saldoni 14 huivia miinukselle ja niin monta suunnitelmaa toteuttamatta.

Maahan satanut lumi ja puotiin tullut Lumi Lamé –lanka ja Ullaneuleen Lumi-huivi – olisinko voinut vastustaa? Viime lauantaina aloitin ja keskiviikkona valmistui. En malttanut odottaa valoisaa aikaa kuvaamiseen…

 

Malli oli tosi kiva neuloa ja Lumi ihanan keveää ja pehmeää… Menekki huiviin oli 77 g.

 

Lumi Laméssa on 80% super kid mohairia, 16 % silkkiä, 2 % laméta ja 2% nylonia. Langassa on hienoinen hopeinen kiilto, jota yritin kuvata huonolla menestyksellä:

 

25g: kerässä on 125 metriä ja hinta 7 eur/kerä. Tähän huiviin meni siis alun neljättä kerää puikoilla nro 4 Knit Pro Symphonie wood. Lumi-lankaahan on ennestään kuusi väriä ja nyt siis tämä valkoinen ja harmaa hopeahippuinen. Tykkään langasta ja tykkään huivista.

 

No joo – tätä mun lankanuukuuttani on monikin viistosti hymyillen kommentoinut. Ihanku mulla ei olis lankaa… Mut oikeesti vähän harmittaa kun huivin valmistuminen edellytti kymmenen metriä uudesta kerästä (yleensä mä jotenkin venytän langan tai muutan mallia niin et se riittää just ja just). Nyt mulla oli melkein kokonainen kerä jämälankaa. Arvatkaapa mitä tein?

 

Värjäsin sen Kool-Aidilla (Mango) eilen auringonkeltaiseksi! Jospa siitä Salomonin solmuilla saisi aikaan edes jonkun ihan pikkupikkuhuivin?

Ens kerralla asiaa Sytomyssyistä mutta siihen saakka toivottelen

Aurinkoista ja Lumista viikonloppua!